Köszöntöm a hallgatókat és köszönöm, hogy a nyárvégi kánikulában is figyelik műsorainkat. 2023. szeptember 10-én, vasárnap kora délután és az ismétléskor, hétfőn este 8 órától közérdekű és közszolgáltató magazinunk, a Mozaik XV. évfolyamának 35. számát hallgatják, a szerkesztő-műsorvezető, Haeffler András vagyok. Közeledik az ősz, amikor a kellemes időben sokan indulnak neki egy kis túrázásnak - felüdíti a testet és a lelket. Méltán kedvelt célpont a Duna-kanyar, Visegrád és környéke. Ha egy magaslatról végigtekintenek a festői tájon, eszükbe jut, hogy kis híján semmivé lett a világörökség részeként is nyilvántartott csodálatos látvány? A Bős-Nagymarosi vízlépcső megépítéséről 1977. szeptember 16-án írt alá szerződést Csehszlovákia és Magyarország, a tényleges munkálatok Nagymarosnál 1984 februárjában kezdődtek a tereprendezéssel, majd folytatódtak a körgát és a majdani erőművi munkások lakótelepének felépítésével. A közvélemény kezdeti halk tiltakozása egyre erősebb lett, megalakult a Duna Kör, amely azután a követelt rendszerváltás jelképévé tette az építkezés leállítását. A magyar országgyűlés 1992. május 25-én meghozott határozatával egyoldalúan megszüntette a szerződést, ezt követően kezdődött meg a körgát bontása, majd a táj rendbehozatala. Hol rádiósként, hol tévésként végig kísértem a fejleményeket: ott voltam a tervezett erőmű alapkövének letételekor, majd sok év múlva a körgát elbontásának befejezésekor rendezett ünnepélyes sajtótájékoztatón. Közben számtalan más alkalommal jártam a nagyobbodó, majd kisebbedő létesítménynél. A nyolcvanas évek vége felé egyszer a Visegrád felett magasodó hegyoldal festői szépségű helyén levő szállodába, a Kossuth rádió Napközben című műsorának onnan közvetített élő adásába hívtunk meg szakértőket, hogy mondják el véleményüket a vízlépcső ellen és mellett. A minisztérium emberei a szálló teraszán felállítottak egy hatalmas tablót, amelyen a Duna-kanyar volt látható a már felépített erőművel és ha kinéztünk a tábla mellől, akkor láttuk a még érintetlen, gyönyörű tájat. Nagyon érzékletes és nagyon elborzasztó volt a különbség, örülök, hogy a magyar történelem és a világörökség részét képező csodálatos táj megmaradt. Annak idején a szakemberek azért ezt a helyszínt választották, mert itt volt a legolcsóbb az építkezés, följebb vagy lejjebb drágább lett volna. Persze, egy kockafejű technokratának semmit sem jelent egy táj egyedülálló szépsége. Nem emlegetjük, de a munka nagy részét elvégezték, az elkerített sziklás Duna-mederben annak idején robbantások sorozata után elkészítették az erőmű teljes betonalapzatát – efölött folyik ma a víz. A körgát bármikor, aránylag egyszerűen és gyorsan visszaépíthető és máris folytatódhat az abbahagyatott munka. Remélem, soha, senkinek nem jut az eszébe kiadni erre az utasítást. Ennyit bevezetésként, következik a tartalomjegyzék. Szigetszentmiklóson átadták rendeltetésének egy ünnepség keretében az új, Temesvári utcai iskolát: felidézzük a két ünnepi szónok, Novák Katalin köztársasági elnök és Pálos Annamária tankerületi vezető gondolatait. Ezután a képviselőtestületé a főszerep: először a szakbizottsági, majd a testületi ülésen meghozott határozatokat ismerhetik meg. Ez a mai kínálat - tartalmas és szórakoztató rádiózást kívánok minden kedves hallgatónknak!
Márkafüggetlen szigetszentmiklósi szakszerviz, Gyári és utángyártott alkatrész, Karosszéria - Fényezés, Vizsgáztatás, Biztosítási ügyintézés.
A társaság elődje 2006-ban hat SEAT márkakereskedő, valamint Volkswagen, $koda és SEAT márkaszerviz összefogásával alapult.
A cég az autókereskedelem kiszámíthatatlansága miatt a szerviztevékenységet kívánta fejleszteni. Márkaszervizként immáron magánszemélyeken túl a flottakezelők igényeinek kiszolgálására is képes volt hangsúlyt fektetni.
Napjainkban ez az összefogás egy olyan társasággá fejlődött, amely az ágazaton belül megkerülhetetlenül, átlagon felüli lehetőségeket teremtett a versenyképesség biztosításával a kereskedelem és szolgáltatás területén egyaránt.